بازهم جنایت امریکا و اسرائیل در غزه

انگیزۀ اسرائیل در مورد کشتار فلسطینی‌ها

غزه بار دیگر به خون فرزندان فلسطین رنگین شد! غزه بار دیگر شاهد جنایات نابخشودنی صهیونیست‌ها بود و مقاومت کرد. در نتیجۀ حدود سه هفته مقاومت، بیش از 1800 تن از مردم بی‌دفاع غیرنظامی شهید و هزاران تن مجروج شدند و بخش بزرگی از این شهر در برابر نگاه‌های بی‌تفاوت مدعیان دروغین حقوق بشر و رژیم‌های مزدور در جهان اسلام، به خاک یکسان شد. صهیونیست‌ها بصورت قصدی تلاش کردند تا آنجا که در توان شان بود اطفال را بکشند، زیرا در تورات جعلی و ساختۀ دست آنان آمده است:

«خداوند می‌فرماید: چون فلسطینی‌ها از مردم یهود انتقام گرفته‌اند و از آنها کینۀ دیرینه در به دل داشته‌اند، در صدد بودند تا آنها را نابود کنند، پس من با دست خود فلسطینی‌ها را نابود می‌کنم. بلی تمام کسانی را که در سرزمین فلسطین زندگی می‌کنند به کلی از بین می‌برم» حزقیال باب 26

بر بنیاد همین تعالیم جعلی است که از ده‌ها سال بدین‌سو کشتار فلسطینی‌ها از طرف اسرائیل بعنوان یک دستور آسمانی و مقدس پی گرفته شده است. بن گوریون گفته بود:

«فلسطینی‌ها باید باز نگردند… پیران خواهند مرد و جوانان فراموش خواهند کرد».

موشه دایان گفته بود: «چیزی بنام فلسطین وجود ندارد. آنان هرگز وجود نداشته‌اند».

و اوباما در جواب کشتار اطفال فلسطینی می‌گوید: «اسرائیل حق دارد از خود دفاع کند!».

امروز رسانه‌های غرب بشکل کاملاً حساب شده در تلاش اند، تا مسلمانان را بنیادگرا و تندرو که در صدد نابودی غیرمسلمانان بخصوص یهودیان اند، به جهان معرفی نمایند؛ اما بر این حقیقت چشم می‌پوشند که در اسرائیل چه می‌گذرد؛ در اسرائیل اطفال از شش سالگی تورات می‌آموزند و به آنان تلقین می‌شود که این «سرزمین» از «رود مصر تا شط عظیم یعنی نهر فرات امتداد می‌یابد». این تعالیم هم متضمن فکر «اسرائیل بزرگ» وهم توجیه تصرف وضبط اراضی اعراب در حال و در آینده است که کشتار و بیرون راندن مردم فلسطین از سرزمین‌های شان، بخش جدا ناپذیر از این برنامه است.

چگونگی و سابقۀ جنايات اسرائیل در غزه

این بار نخست نیست که اسرائیل به غزه یورش آورده است؛ نزدیک‌ترین حمله به غزه از نظر زمانی، چند سال قبل صورت گرفت. اسرائیل در سال 2008 نوار غزه را مورد حمله قرار داده بود که فلسطینی‌ها آن واقعه را «مجزرة الغزة» یا کشتار غزه نامیدند. آن جنگ که اسرائیل آنرا عملیات «سرب گداخته» نامید مدت سه هفته از دسامبر 2008 تا جنوری 2009 دوام کرد و در طی آن جنایتکاران صهیونیست، در کنار کشتار مردم غیرنظامی که بیشترین قربانیان بعد از جنگ سال 1947 اعراب و اسرائیل در یک روز بود، ویرانی‌های زیاد بر نوار غزه وارد کردند و سپس آتش بس یکجانبه اعلام نمودند؛ اما تمام گذرگاه‌ها به نوار غزه بسته است و حتی انتقال مواد ساختمانی را به غزه ممنوع قرار داده شده، تا ویرانی‌ها بازسازی نشود و مردمی که بی‌سرپناه شده‌اند، به کوچ اجباری از غزه مجبور شوند.

در آن جنگ اسرائیل از جنگ افزار‌های ممنوعه از جمله سلاح‌های حاوی فسفر سفید استفاده کرد و در ساعات اولیۀ این حمله حدود یکصد تن بمب و موشک از جانب اسرئیل به غزه فرو ریخته شد. این درحالیست که غزه از نظر تجمع جمیعت در یک کیلومتر مربع، یکی از پرجمیعت ترین مناطق جهان است ودر جنگ اخیر نیز همین کار را انجام داد.

در آن زمان سازمان ملل متحد اسرائیل را به نقض گستردۀ حقوق بشر متهم کرد. هرچند گزارش سازمان ملل متحد که به گزارش گلدستون هم مشهور است و توسط شخصی خود یهودی است ترتیب شد و اسرائیل را مقصر بخش بزرگی از نقض حقوق بشر دانست، اما این محکومیت روی کاغذ هیچ نفعی برای مردم غزه نداشت. غزه همچنان در محاصرۀ اسرائیل است و مردم تحت تعزیرات شدید اقتصادی قرار دارند. یگانه راهی که از آن می‌توانستند مقداری مواد وارد نواز غزه نمایند، از طریق تونل‌هایی از خاک مصر بود که بعد از بقدرت رسیدن سیسی در مصر، با همکاری مشترک حکومت مصر واسرائیل، این تونل‌ها نیز ویران شد.

اگر جنایات صهیونیست‌ها علیه غزه در تجاوز سال 2008 آنان به پیگیری بین الملی مواجه می‌شد، اگر رژیم‌های دست نشانده در جهان اسلام کمی بخود می‌آمدند و علیه اسرائیل و حامیانش موضع مخالف می‌گرفتند، اسرائیل جرئت نمی‌کرد تا بار دیگر به غزه حمله کند و بازهم مردم غیرنظامی را بکشد، اما چنین نشد. اوباما می‌گوید که اسرائیل حق دفاع از خود را دارد! یعنی اسرائیل حق دارد بنام دفاع از خود اطفال و غیرنظامیان را بکشد!

فرصتی برای پایان یافتن محاصرۀ غزه

اما حماس هم با مقاومت و استوار قامتی در این جنگ، از فرصتی که بدست آورده و فشاری که بر اسرائیل وارد آمده است، می‌تواند استفاده نماید. نوار غزه سال‌هاست که تحت محاصرۀ رژیم صهیونیستی قرار دارد و حتی ارسال مواد ساختمانی به این منطقه با محدودیت‌های شدید از جانب اسرائیل مواجه است. محاصرۀ غزه در طول سالهای گذشته را وجدان‌های بیدار به (نسل کشی خاموش) تعبیر کرده‌اند. اکنون که اسرائیل از دست یابی به اهداف خویش ناکام مانده و نیز با کشتار مردمان غیرنظامی غزه، زیر فشار افکار عمومی در جهان قرار گرفته است و از قدرتی بالاتر از آنچه که تاکنون علیه مردم غزه بکار گرفته است نمی‌تواند استفاده کند، حماس می‌تواند رفع محاصرۀ غزه را بعنوان پیش شرط آتش بس مطرح سازد و اگر چنین شود می‌توان گفت که اسرائیل در جنگ غزه به شکستی خفت بار مواجه شده است.

اگر اسرائیل حق دفاع از خود را دارد، مردم نوار غزه هم حق دارند تا از زندان بزرگی که اسرائیل  ومصر بر آنان تحمیل کرده است بیرون بیایند. باید کشور‌های اسلامی قاطعانه از این خواست مشروع و انسانی مردم غزه حمایت نمایند و غزه از محاصره نجات یابد.

واکنش افغان‌ها

صدای اعتراض وجدان‌های بیدار در سراسر جهان علیه اسرائیل بلند شد، اما در افغانستان اعتراضات مدنی گسترده نبود بلکه یک سرباز افغان با کشتن یک جنرال امریکایی و مجروح نمودن تعدادی دیگر از نظامیان خارجی، به این جنایات اسرائیل، پاسخی خشونت آمیز داد. این واقعه به روشنی نشان می‌دهد که تجاوز و ظلم به از میان بردن خشونت کمکی نمی‌کند و بی‌اعتنایی به ریخته شدن خون مسلمانان می‌تواند به ترویج خشونت حتی در میان مردمانی بیانجامد که امریکا از آنان امید دوستی دارد. پايان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *