ملاقات هیأت مرکز مطالعات با سیدحسین عالمی بلخی وزیر امور مهاجرين افغانستان

دکتور فضل الهادی وزین، دکتور مصباح الله عبدالباقی و حکمت الله زلاند اعضای بورد علمی مرکز مطالعات استراتژیک و منطقوی، روز شنبه (15 حمل 1394 هـ ش) ساعت 4:00 عصر با وزیر محترم امور مهاجرین و عودت کننده‌گان جمهوری اسلامی افغانستان آقای سید حسین عالمی بلخی، ملاقات داشتند.

هدف این ملاقات معرفی مرکز و جلب همکاری وزارت محترم امور مهاجرین برای طرح تحقیقاتی بود که مرکز مطالعات استراتژیک و منطقوی در همکاری با مراکز همکار در پاکستان و ایران، می‌خواهد انجام بدهد.

نخست دکتور فضل الهادی وزین احراز مقام وزارت امور مهاجرین و عودت کننده‌گان را برای آقای سید حسین عالمی بلخی تبریک گفته و مرکز مطالعات استراتژیک ومنطقوی را به طور مختصر به معرفی گرفت. آقای وزین همچنان از دست‌آوردهای سفر اخیر آقای بلخی به پاکستان ستایش کرد و این دست‌آوردها را در نخستین روزهای کاری ایشان، یک دست آورد بی‌سابقه این وزارت خواند.

آقای وزین گفت که مرکز مطالعات استراتژیک و منطقوی از شش سال به این‌سو در عرصۀ پژوهش‌ها و تحقیقات بی‌طرفانه پیرامون قضایای مهم کشور، فعالیت دارد و در کشورهای مختلف با مراکز تحقیقاتی تفاهمنامه‌هایی را، از آن جمله با مراکز معتبر در پاکستان و ایران، به امضا رسانیده است.

به گفته آقای وزین قضیۀ مهاجرین افغان در کشورهای ایران و پاکستان، قضیۀ اساسی کاری مرکز مطالعات در سال 1394 خواهد بود و با مراکز تحقیقاتی همکار در ایران و  پاکستان، مشترکاً روی اين قضيه تحقیقات خواهد کرد. این تحقیقات روی وضعیت مهاجرین افغان در ایران و پاکستان، چگونگی و مشکلات در بازگشت مهاجرین و جابجایی آنها در کشور، انجام خواهد شد. بنابراین مرکز مطالعات خواهان همکاری وزارت محترم مهاجرين و عودت کننده‌گان در این عرصه می‌باشد.

وزیر امور مهاجرین نیز کار تحقیقاتی مرکز را در این عرصه یک گام مثبت خواند و افزود که وزارت نیز یک ریاست تحقیقات و معلومات دارد و به این بخش توجه بیشتری دارد.

آقای بلخی به هیأت مرکز مطالعات اطمینان داد که در صورت تقدیم کردن طرح و پلان تحقیقات در مورد مهاجرین افغان به وزارت امور مهاجرین و عودت کننده‌گان، وزارت برای جلب همکاری برخی مؤسسات تلاش خواهد کرد.

در نتیجۀ اين ملاقات، به ادامۀ تعاون و همكارى بين وزارت امور مهاجرين و عودت كننده‌گان و مركز مطالعات استراتژيک ومنطقوی در عرصۀ مهاجرین توافق صورت گرفت.

15 (2) 15 (3)

پایان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *