سفر هیأت مرکز مطالعات استراتیژیک و منطقوی به ترکیه

 

هیأت مرکز مطالعات استراتیژیک و منطقوی جهت اشتراک در ۲۷مین کنگرۀ بین‌المللی اتحاد جوامع مسلمان، تحت عنوان «تحولات و تغییرات عصر جدید و وحدت اسلامی» در شهر استانبول ترکیه، به این کشور سفر کرد.

در این کنفرانس که از سوی مرکز مطالعات اقتصادی و اجتماعی ترکیه (ESAM) به تاریخ ۲ و ۳ دسامبر سال جاری (۲۰۱۸) برگزار گردید، نماینده‌گان ده‌ها مرکز تحقیقاتی کشورهای اسلامی اشتراک ورزیده بودند.

در هیأت مرکز مطالعات استراتیژیک و منطقوی که به دعوت رسمی مرکز تحقیقاتی ایسام (ESAM) در این کنفرانس اشتراک کرده بود، دکتور شاه‌رخ رؤوفی رئیس مرکز مطالعات استراتیژیک و منطقوی، دکتور مصباح الله عبدالباقی رئیس شورای علمی و دکتور محمد هارون خطیبی عضو شورای علمی این مرکز شامل بودند و دکتور مصباح الله عبدالباقی در یکی از محورهای این کنفرانس تحت عنوان «بحران نظام جهانی و جهان معاصر» بحث تحقیقی خویش را نیز تقدیم کرد.

بعد از این کنفرانس، تفاهمنامۀ همکاری‌های دوجانبه میان دو مرکز از سوی دکتور شاه‌رخ رؤوفی رئیس مرکز مطالعات استراتیژیک و منطقوی (CSRS) و دکتور بایرم علی ایرسوی رئیس مرکز مطالعات اقتصادی و اجتماعی ترکیه (ESAM) نیز امضا گردید.

هیأت مرکز مطالعات علاوه بر اشتراک در این کنفرانس، به تاریخ ۵ دسامبر با جمال دیمیر رئیس مرکز مطالعات استراتیژیک آسیای جنوبی (GASAM) و سایر اعضای هیأت رهبری این مرکز نیز دیدار کرد و روی پروژه‌های مشترک تحقیقی و سمینارهای مشترک مطابق تفاهمنامۀ موجود میان دو مرکز، بحث و توافق صورت گرفت.

در یک ملاقات دیگر، اعضای هیأت مرکز مطالعات با دکتور احمد اویصال رئیس مرکز مطالعات شرق اوسط (ORSAM) و دکتور حقی اویگور معاون مرکز مطالعات ایران (IRAM) به تاریخ ۷ دسامبر در انقره ملاقات کرد. در این ملاقات تفاهمنامۀ همکاری‌های دوجانبه میان مرکز مطالعات استراتیژیک و منطقوی (CSRS) و مرکز مطالعات ایران (IRAM) نیز امضا گردید.

قابل یادآوری است که در این ملاقات‌ها روی همکاری‌های دوجانبه و انعقاد برنامه‌های مشترک بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

پایان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *