راه پيمايی در شهرهای مختلف كشور به دفاع از حكومت منتخب مصر

به غرض تقبيح كودتاي نظاميان مصر عليه نظام مشروع مرسي و محكوم كردن استبداد و دفاع از حكومت منتخب مردم، تظاهراتي از سوي نهادجوانان مسلمان افغانستان (نجم) در شهر كابل، جلال آباد، كندز، مزار و هرات در روز جمعه مبارك به راه انداخته شد كه در آن جمعي كثير از استادان دانشگاه ها، محصلان و جوانان و عامه مردم شركت كرده بودند و به يك صدا، مي گفتند: ما با مرسي هستيم، مرگ به استبداد و مرگ بر سيكولارها و مرگ برحاميان استبداد و سيكولار.

و در تظاهراتي كه در شهر كابل به راه انداخته شده بود افزون بر نهاد نجم، بنياد اسلامي مدثر و مركزثقافت اسلامي نيز سهم در برگزاري آن داشتند.

در اين راه پيمايي همه حضار احساسات خود را در برابر ملت مسلمان مصر و رئيس جمهور منتخب مردم محترم محمد مرسي تبارز دادند.

در قطعنامه ي كه به اين مناسبت تهيه ديده شده بود تاكيد گرديده بود كه افغانستان رابطه ديپماتيكي خود را با رژيم كودتايي قطع نمايد و نبايد اين رژيم مستيد كودتايي را به رسميت بشناسد تا زماني كه حکومت قانونی و منتخب مردم به رياست محمد مرسي برگشت نمايد.

همچنان از حکومت ها و سازمان بين الملل و كنفرانس همكاري كشورهاي اسلامي ونهاد های حقوق بشر و جامع مدنی خواسته شده است كه در كنارتقبيح كودتاي نظامي جنرالان مصر، به حمايت از رژيم مشروع مرسي به گونه كه لازم است بپردازند.

محترم دكتور وزين و محترم شيخ القران مولوي عبدالصبور، محترم دكتور رحمت الله زاهد رئيس نهاد جوانان مسلمان افغانستان و محترم فضلي آماج رئيس بنياد المدثر  در اين كه چرا ما افغان ها در كشور خود قضيه مصر را مطرح نماييم و به دفاع از مرسي و حكومت مشروع و منتخب را بپردازيم، گفتند:

چون همه مسلمانان حيثيت يك جسد را دارند و در غم و شادي شريك اند و شرعا مكلف اند كه به امور يكديگر اهتمام داشته باشند و از آبرو يكديگر دفاع نمايند، و ما جزء خانواده اسلام هستيم و با برادران مسلمان مصر برادريم و شرعا مكلف هستيم كه در كنار برادران مسلمان مصر باشيم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *