گزارش ویبینار

مرکز مطالعات استراتیژیک و منطقوی CSRS شام روز شنبه 17 عقرب 1399 ه ش مطابق 7 نوامبر 2020؛ سمینار آنلاینی را تحت عنوان: ” حکومت فرانسه و توهین به مقدسات اسلامی؛ انگیزه های درونی و پیامد های جهانی” از طریق اپلیکیشن زوم به راه انداخت. مهمان خصوصی این برنامه دکتور عبدالستار سیرت؛ استاد سابق پوهنتون کابل و استاد سابق پوهنتون أم القرای ( مکهء معظمه) بودند که از واشنگتن دی سی – امریکا روی خط بوده و صحبت های شان روی محور: ” انگیزه های درونی اظهارات اسلام دشمنانه و پیامبر دشمنانهء رئیس جمهور فرانسه و پیامد های آن برای اروپا ” تمرکز داشت که تقریباً 45 دقیقه دوام نمود. جناب عبدالستار سیرت همچنان در بخش دوم برنامه به سوالات شرکت کنندگان در رابطه به موضوع مورد بحث، با حوصله مندی کامل، جوابات منطقی و مستدل ارائه نمودند.
مهمان دوم برنامه انجینیر عبدالواحد همت؛ رئیس نهاد جوانان مسلمان افغانستان نجم بودند که از کابل روی خط بودند و روی عکس العمل مسلمانان در دفاع از پیامبر اسلامی صلی الله علیه وسلم صحبت نموده از فعالیت های مردم افغانستان در مخالفت با اظهارات ماکرون و اقدامات ناسنجیدهء بعضی از غربیها علیه مسلمانان، با تفصیل بیشتر یاد آوری نمودند. آقای همت همچنان از چاپ کتاب تحلیلی در رابطه به زندگی پیامبر اکرم صلی الله علیه وسلم و مسابقهء 300 هزار نفری سیرت در افغانستان یاد آوری نمودند که قرار است به زودی به همکاری مالی هموطنان خیّر در داخل و بیرون کشور؛ در کنار سائر فعالیت ها، از طرف نجم در سطح افغانستان به راه انداخته شود.
برنامه که ساعت 9:30 شب به وقت کابل براه انداخته شده بود؛ حوالی ساعت 12:00 شب با سخنان اختتامی و دعائیهء دعوتگر دانشمند؛ جناب دکتور محمد داود نسیمی از لاس انجلس امریکا، اختتام یافت. جریان مکمل صحبت ها، روی صفحهء فیس بوک مرکز مطالعات استراتیژیک و منطقوی (CSRS KABUL) قابل دسترس می باشد.
رهبری مرکز مطالعات استراتیژیک و منطقوی در حالیکه از مهمانان برنامه؛ به خصوص شخصیت فاضل و دانشمند کشور؛ دکتور عبدالستار سیرت به خاطر شرکت فعال شان در برنامه ابراز تشکر و امتنان می نماید، امیدوار است جناب ایشان را در آینده نیز در برنامه های اکادیمیک ( CSRS ) با خود داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *