مرکز مطالعات استراتیژیک و منطقوی سمیناری تحت عنوان «بررسی روش‌های تاریخ‌نگاری؛ مطالعه موردی «اسلام و غرب» برگزار کرد.

مرکز مطالعات استراتیژیک و منطقوی (CSRS) سمیناری تحت عنوان «بررسی روش‌های تاریخ‌نگاری؛ مطالعه موردی «اسلام و غرب» روز دوشنبه (۲۶ سرطان ۱۴۰۲) در تالار کنفرانس‌های این مرکز برگزار کرد.

در سخنان افتتاحیه این سمینار دوکتور شاه‌رخ رؤوفی رئیس مرکز مطالعات استراتیژیک و منطقوی ضمن خوش آمدید به اشتراک‌کنندگان سمینار پیرامون ارزش و اهمیت دانش تاریخ و نقش آن در تعالی و شگوفایی جامعه انسانی صحبت نمود.

متعاقبا مهمان ویژه و سخنران سمینار پوهنمل صنعت الله فروتن استاد دیپارتمنت تاریخ پوهنتون پروان، بحث علمی‌یی را در این زمینه به اشتراک کنندگان ارائه کرد. و به شرح و تفصیل  پیرامون مسایل ذیل پرداخت:

۱- تاریخ‌نگاری چیست؟

۲- تاریخ‌‌نگاری با رویکرد غربی.

۳- تاریخ‌‌نگاری اسلامی.

۴- سیر تاریخ ‌نگاری در اسلام.

اشتراک‌کنندگان با تعلیقات علمی، پیشنهادات و سوالات خویش در این سمینار سهم گرفتند و از مرکز مطالعات استراتیژیک و منطقوی برای برگزاری این‌چنین سمینارها اظهار تشکری نموده و خواستار برگزاری سمینارهای مشابه در آینده شدند. محترم استاد

نصیر احمد نویدی، مسؤل انجمن تاریخ مرکز مطالعات استراتژیک و منطقوی ضمن سخنان همه‌جانبه خود به جمع‌بندی موضوعات مطروحه‌ی سمینار پرداختند، و از ادامه بحث‌ها علمی و آکادمیک در مسایل تاریخی کشور از طرف انجمن تاریخ اطمینان دادند.

سمینار با اعطای لوح تقدیر توسط استاد نصیر احمد نویدی برای استاد پوهنمل صنعت الله فروتن و به دعائیه محترم استاد قاری اسدالله ساطع پایان یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *