محفل رونمایی کتابها

گزارش رونمایی کتابها

به تاریخ ۲۳ میزان سال جاری خورشیدی برگزاری رونمایی کتابهای ( مواضع سختگیرانه در تکفیر یک مسلمان – پروژه مدرنیته در جهان اسلام – قرآن و علوم معاصر) از دکتور مصباح الله عبدالباقی توسط مرکز مطالعات استراتیژیک و منطقوی در تالار کنفرانس های مرکز دائر گردید. در ابتدا مجلس با آیات چندی از کلام الله مجید توسط محترم استاد شمس الرحمن آوری افتتاح سپس دکتور شاه رخ رؤوفی رئیس مرکز مطالعات استراتیژیک و منطقوی در کنار خوش آمدید به اشتراک کنندگان این برنامه، تألیف کتاب های سه گانه را ضرورت جامعه اسلامی و نیاز کنونی و جدی جامعه افغانی دانسته گفت: این کتاب ها به بسیاری از کج فهمی ها و دردهای که جوامع اسلامی از آن ها رنج می برند، پرداخته و راه حل های علمی پیشکش نموده است.

سخنرانان در این برنامه هر یک پوهاند دکتور محمد مزمل اسلامی، استاد پوهنتون تعلیم و تربیه کابل، کتاب مواضع سختگیرانه در تکفیر یک مسلمان، استاد نصیر احمد نویدی آمر مرکز تحقیقات پوهنتون سلام کتاب پروژه مدرنیته در جهان اسلام ( حقیقت، اهداف و وسائل) و داکتر سید خالد راشد رئیس اکادمی ارتقایی کیفیت تعلیمی کتاب قرآن و علوم معاصر را به مناقشه گرفته ضمن بیان آراء و نظریات پیشنهادات خویش را خدمت مؤلف کتاب های سه گانه، مرکز مطالعات و حاضرین در تالار بیان داشتند.

پس از آن فرصت را به اشتراک کننده گان داده به تعلیقات، پرسشها و نظریات آن ها گوش فرا داده شد. سپس محترم دکتور مصباح الله عبدالباقی مؤلف کتاب های سه گانه فوق و رئیس پوهنتون سلام به استیج آمده در ابتدا از مرکز مطالعات استراتیژیک و منطقوی ابراز تشکری نموده، ضمن پاسخ به پرسش ها به توضیح برخی مطالب مندرج در کتاب های سه گانه پرداخت. در اخیر برنامه با تقدیم شیلدی تقدیر از سوی مرکز مطالعات توسط رئیس مرکز، محترم دکتور شاه رخ رؤوفی به دکتور مصباح الله عبدالباقی اعطا گردید. در پایان مجلس با دعایه توسط پوهاند دکتور عبدالصبور فخری اختتام یافت. پایان

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *