مسؤول روابط سیاسی یوناما از مرکز مطالعات استراتیژیک و منطقوی دیدار کرد

دکتور “اری کرکانن” مسؤول روابط سیاسی یوناما در افغانستان، روز چهارشنبه (7 دلو) با دکتور عبدالباقی امین رییس مرکز مطالعات استراتیژیک و منطقوی، در دفتر این مرکز در کابل ملاقات نمود.

کرکانن مسؤول نظارت از اوضاع سياسی و امنيتی افغانستان به خصوص پروسۀ صلح و نقش کشورهای منطقه در این پروسه، می‌باشد.

در این ملاقات دکتور عبدالباقی امین در مورد فعالیت‌های مرکز مطالعات استراتیژیک و منطقوی به آقای کرکانن معلومات ارایه نموده و در مورد پروسۀ صلح افغانستان بین جانبین بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

دکتور عبدالباقی امین گفت که مذاکرات چهارجانبۀ افغانستان، پاکستان، چین و امریکا برای آغاز دوبارۀ گفتگوهای صلح نتیجۀ مطلوب را نخواهد داشت. دکتور امین با اشاره به نقش پاکستان در پروسۀ صلح افغانستان گفت که از یک سو حکومت افغانستان نسبت به پاکستان بی‌اعتماد است و از سوی دیگر طالبان نیز نمی‌خواهند آلۀ دست پاکستان ثابت شوند. بنابراین پاکستان نقش وسیط و میانجی را در پروسۀ صلح افغانستان ادا کرده نمی‌تواند، ولی می‌تواند به عنوان یک جهت کمکی نقش موثر داشته باشد.

آقای امین برای موفقیت پروسۀ صلح افغانستان، روی تفاهم بین‌الافغانی تاکید نموده و در مورد ضرورت ایجاد یک گروپ میانجی افغان نظر خود را بیان نمود. به گفتۀ او، تفاهم بین‌الافغانی باید در پروسۀ صلح اساس باشد تا نتیجه‌ای از این پروسه را داشته باشیم.

دکتور عبدالباقی امین، از آقای کرکانن خواست تا یوناما نیز از چنین گروپ میانجی افغان که در راستای صلح صادقانه کار کند، حمایت نماید.

آقای کرکانن ‌ فعالیت‌ها و طرح‌های مرکز را ستایش نموده و در مسایل مربوط وعدۀ همکاری داد.

پایان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *