خاک سپاری 53 تن از قربانیان حمله وحشیانه ارتش مصر

به گزارش رسانه ها ارتش مصر دیروز (17 سرطان ) در هنگام ادای نماز صبح صد ها تن ازشرکت کننده گان تظاهرات مسالمت آمیز مردم مصر را که درحمایت از رئیس جمهور منتخب مصر دکتورمحمدمرسی، صورت گرفته بود ، هدف تیر باران قرار داده باعث کشته شدن 53 تن گردید.

پایگاه اخوان آن لاین که منعکس کننده نظریات رسمی جنبش اخوان المسلمون مصر است، اطلاع می دهد که صبح دیروز دوشنبه درجریان تیراندازی به تحصن‌کنندگان در مقابل گارد ریاست جمهوری در جاده صلاح سالم، در قاهره ‌ بیش از50 تن کشته شدند.

در اعلامیه رسمی ایکه از جانب اخوان المسلمین در مورد این حادثه هولناک در سایت اخوان آن لاین به نشر رسیده است، گفته شده است که صبحگاهان روز دوشنبه تعدادی از نماز گزاران از جمله حامیان رئیس جمهور منتخب محمد مرسی در نزدیکی گارد ریاست جمهوری ، از جانب ارتش ونیروهای پولیس مواجه شدند که با گلوله وبمب های گازی بر ایشان آتش گشودند ، بدون در نظرداشت حرمت نماز وحق مدنی مردم برای برپایی تظاهرات صلح آمیزکه به نقل از سایت اخوان حتی یهود نیز از آن اجتناب می کنند.

به اساس گزارش سایت مذکور تعدادی از نمازگزاران حتی زنان واطفال در مسجدی در نزدیکی قصر ریاست جمهوری هم اکنون (در هنگامی که این سایت گزارش داده است یعنی قبل از ظهر ) در محاصره شدید نیروهای ارتش وپولیس قرار دارند که اجازه بیرون آمدن به آنها داده نمی شود.

اعلامیه اخوان المسلمین همچنان جنرال عبدالفتاح سیسی فرمانده ارتش و وزیر دفاع پیشین را متهم به پیروی از بشارالاسد دیکتاتور سوریه می پندارد وباور دارد که موصوف کشور مصر را بسوی سرنوشت سوریه کنونی سوق می دهد تا به سطور این اعلامیه در عقب پرده بر مصرحکومت براند.

ازجانب دیگر تازه ترین گزارش ها از مصر حاکیست که ارتش ادعا دارد که افراد کشته شده در نماز صبح مربوط به یک گروه تروریستی بوده که می خواستند بر گارد ریاست جمهوری حمله ور شوند ،که مورد حمله افراد ارتش وپولیس قرار گرفتند.
همچنان گزارش ها از مصر حاکیست که قرار است که جنازه شهدای صبح دیروز در جاده صلاح سالم، در قاهره عصر دیروز در میدان یا چوک رابعة العدویه ادا گردید وبه قول رسانه ها تعداد زیادی از مردم گروه گروه از مناطق مختلف مصر بسوی میدان رابعة العدویه امدند تا از یک سو در مراسم جنازه این افراد کشته حین ادای نماز صبح شرکت نمایند واز سوی دیگر اعتراض مردمی خود علیه این کشتار ارتش مصر را به نمایش بگذارند.

گزارش ها حاکیست که برخی از اعضای شامل در ایتلاف ارتش واحزاب چپی مخالف اخوان المسلمین که در کودتای ارتش علیه حکومت منتخب محمدمرسی شرکت داشتند،پس از این کشتارها موقف خودرا تغییر داده اند از جمله حزب نور وهمچنان عبدالمنعم ابوالفتوح یکی دیگر از مخالفان محمد مرسی وحامیان ارتش این کشتار مردم ملکی رامورد تنقید قرار داده اند واعلان نموده اند که پس از این موجودیت خود در ائتلاف شان با ارتش واحزاب چپی را مورد غور قرار می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *