سمینار: تاریخ نگاری معاصر افغانستان؛ تجارب، فرصت ها و موانع

مرکز مطالعات استراتیژیک و منطقوی (CSRS) سمیناری تحت عنوان «تاریخ نګاری معاصر افغانستان؛ تجارب، فرصت ها و موانع» را روز دوشنبه ( ۳ میزان ۱۴۰۲) در تالار کنفرانس‌های این مرکز برگزار کرد.

در سخنان افتتاحیه این سمینار دکتور شاه‌رخ رؤوفی رئیس مرکز مطالعات استراتیژیک و منطقوی ضمن خوش آمدید به اشتراک‌کنندگان سمینار، پیرامون ارزش و اهمیت دانش تاریخ و نقش آن در تعالی و شگوفایی جامعه انسانی صحبت نمود.

متعاقبا مهمان ویژه و سخنران سمینار دکتور فضل غنی مجددی رئیس انجمن دعوت اسلامی افغانان مقیم آمریکا، بحث علمی‌یی را در این زمینه به اشتراک کنندگان ارائه نمودند و بر اهمیت تاریخ، تاریخ معاصر افغانستان، فرصت ها و موانع تاریخ نګاری در افغانستان نکات ارزنده ای را مطرح کردند.

محترم استاد محمد زمان مزمل شخصیت علمی کشور نیز بر اهمیت پرداختن به تاریخ معاصر و پرده برداشتن از زوایای مهم آن را یکی از مسؤلیت های نسل کنونی بر شمردند.

سپس اشتراک‌کنندگان با تعلیقات علمی، پیشنهادات و سوالات خویش در این سمینار سهم گرفتند و از مرکز مطالعات استراتیژیک و منطقوی برای برگزاری این‌چنین سمینارها اظهار تشکری نموده و خواستار برگزاری سمینارهای مشابه در آینده شدند. محترم استاد نصیر احمد نویدی، مسؤل انجمن تاریخ مرکز مطالعات استراتژیک و منطقوی ضمن سخنان همه‌جانبه خود به جمع‌بندی موضوعات مطروحه‌ی سمینار پرداختند، و از ادامه بحث‌های علمی و آکادمیک در مسایل تاریخی کشور از طرف انجمن تاریخ اطمینان دادند.

سمینار به دعائیه محترم قاضی محمد حسن اسلامی پایان یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *