طالبان هرگونه تلاش در جهت تجزیهء افغانستان را رد کردند

 

بدنبال گزارش رویترز مبنی بر اینکه سرتاج عزیز مشاور امنیت ملی پاکستان در ملاقات به عمر داودزی سفیر افغانستان در اسلام آباد پیشنهاد کرده است که برای تامین صلح در افغانستان، چند ولایت به طالبان سپرده شود، طالبان طی اعلامیه ای هرگونه تلاش در جهت تجزیهء افغانستان را رد کردند.

در اعلامیهء طالبان که صبح امروز 11 سرطان به رسانه ها ارسال شده مدعی شده اند که طالبان در افغانستان برعلیه ملوک الطوایفی قیام کردند و این نظام را از بخش اعظم افغانستان برچیدند اما با  آمدن نیروهای خارجی و حکومت کرزی، اکنون این حکومت در پنجهء ملوک الطوایفی گرفتار شده و هر منطقه به گفتهء این اعلامیه توسط پادشاهان مستقل اداره می شود که با نیروهای اشغالگر بصورت مستقیم رابطه دارند که وقایع شمال و غرب نشانهء روشن آن است.

در اعلامیه بدون اینکه اشارهء مستقیم به کشوری شده باشد آمده است که امارت اسلامی به هیچ قیمت به هیچ کسی اجازه نخواهد داد تا بر سرنوشت دین، مردم و خاک این کشور بازی نمایند.

در اعلامیه از رئیس جمهور کرزی به این دلیل که باز شدن دفتر قطر را دسیسه ای برای تجزیهء افغانستان خوانده بود بشدت انتقاد بعمل آمده و گفته شده که حامدکرزی برای پنهان نمودن اهداف خود از جمله ناکام ساختن پروسهء صلح در افغانستان، دست به چنین تبلیغات می زند. اعلامیه از جامعهء جهانی هم می خواهد تا بعد از این فریب نیرنگ های حامدکرزی را نخورند.

—————————————————————————————————————————————

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *